Slim_omzet_maken_580x395.jpg

zo bak je er
meer van.

Voorkom derving!

Geef winkelpersoneel de mogelijkheid om zoveel mogelijk derving te voorkomen door op het eind van de dag producten die er echt wel uit mogen extra aandacht te geven. Liggen er op zaterdagmiddag nog best veel zakjes heerlijke producten? In plaats van ze eind van de dag weg te gooien plak je deze kortingstickers. Extra opvallen, ook op straat? Vervang je stoepbord (of wissel de poster) en het laatste uurtje van de (zater?)dag wordt voortaan een feestje!

Vraag hier je posters en stickers aan

 

 

 

  

 

 

 

 

Daag je winkelteam uit om de omzet te verhogen en beloon ze ook als dat lukt. Bepaal vooraf de doelstelling en geef ze ook bruikbare tips!

Actief verkopen!

  • "Heeft u / heb je onze aanbieding gezien? Bij aankoop van [...........} krijgt u / krijg je vandaag [..........] helemaal gratis"
  • "Bent u / ben je nog op zoek naar iets lekkers voor bij de koffie vanavond? Onze [.........] is nu in de actie".
  • "Wilt u / wil je onze [........]? Ik mag ze vandaag aanbieden voor [......]".
  • "Onze bakkers hadden zich verrekend en daarom hebben we nogal veel [..........]. Ik mag vandaag de tweede zak 1 euro aanbieden".
  • "Ik mag u / je vandaag [.......] aanbieden voor [.......]. Altijd handig om te hebben voor de lunch of tussendoortje"

Rekenvoorbeelden

  • Zak bolletjes voor 1 euro Bied op vrijdag en zaterdag bij de kassa (uitbundig presenteren want massa is kassa) elke klant een zakje witte bolletjes of puntjes aan. Breng het als een cadeautje: "Ik mag je vandaag deze broodjes aanbieden voor 1 euro" (of 1,50 bij zes bolletjes). 7 van de 10 klanten nemen een zakje mee. Bij 250 klanten over een heel weekend is dat 250,- extra omzet. En dat 50 weken lang is 12.500,- extra omzet op jaarbasis. De week erna bied je 3 krentenbollen aan voor 1 euro of 4 voor 1,50. En de week daarna twee koeken voor 2,-. Blijf verrassen. Klanten vinden dat leuk en het winkelpersoneel uiteindelijk ook!

Voorkom zoveel mogelijk derving

  • Geef winkelpersoneel de mogelijkheid om zoveel mogelijk derving te voorkomen door einde van de dag producten waar nog best veel voorraad van is extra aandacht te geven bij de klanten. Voorbeeld. Op zaterdagmiddag liggen er nog best veel zakjes rozijnenbollen. Ipv ze einde van de dag weg te gooien doe je ze spontaan in de actie voor 1 euro. Of gratis bij besteding van 15,- of tweede zak gratis.

Too good to go

  • Met Too good to go pakketten verkom je ook derving. Je bepaalt namelijk zelf de inhoud en de prijs van de boxen die je beschibkaar stelt. Meer weten? Je leest het hier

SOCIALS_Actiesticker_poster-kl.jpg

 

Upselling.png

combi-actie.jpg

Rekensom met 800 klanten per week

4 bollen voor 1 euro bij aankoop van een grootbrood

Conversiepercentage: 50%

Uitkomst: 20.000 euro extra omzet op jaarbasis

2 koeken voor 1,50 bij aankoop van een grootbrood

Conversiepercentage: 33%

Uitkomst: 20.000 euro extra omzet op jaarbasis

Download hier een A4'tje met de 5 verleidelijkste openingszinnen voor meer verkoop.
Da's leuk voor in de kantine!

ZoVerkoopJeMeer.jpg