Slim_omzet_maken_580x395.jpg

zo bak je er
meer van.

Samen met onze klanten zijn wij steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden in de wereld van brood en banket. Door anders te denken, bieden we inventieve oplossingen om bakkers succesvoller te maken. We inspireren onze klanten met hoogwaardige ingrediënten en manieren om beter te bakken, - te managen en te verkopen.

Daag je winkelteam uit om de omzet te verhogen en beloon ze ook als dat lukt. Bepaal vooraf de doelstelling en geef ze ook bruikbare tips!

  • Zak bolletjes voor 1 euro Bied op vrijdag en zaterdag bij de kassa (uitbundig presenteren want massa is kassa) elke klant een zakje witte bolletjes of puntjes aan. Breng het als een cadeautje: "Ik mag je vandaag deze broodjes aanbieden voor 1 euro" (of 1,50 bij zes bolletjes). 7 van de 10 klanten nemen een zakje mee. Bij 250 klanten over een heel weekend is dat 250,- extra omzet. En dat 50 weken lang is 12.500,- extra omzet op jaarbasis. De week erna bied je 3 krentenbollen aan voor 1 euro of 4 voor 1,50. En de week daarna twee koeken voor 2,-. Blijf verrassen. Klanten vinden dat leuk en het winkelpersoneel uiteindelijk ook!

Voorkom zoveel mogelijk derving

  • Geef winkelpersoneel de mogelijkheid om zoveel mogelijk derving te voorkomen door einde van de dag producten waar nog best veel voorraad van is extra aandacht te geven bij de klanten. Voorbeeld. Op zaterdagmiddag liggen er nog best veel zakjes rozijnenbollen. Ipv ze einde van de dag weg te gooien doe je ze spontaan in de actie voor 1 euro. Of gratis bij besteding van 15,- of tweede zak gratis.

Too good to go

  • Met Too good to go pakketten verkom je ook derving. Je bepaalt namelijk zelf de inhoud en de prijs van de boxen die je beschibkaar stelt. Meer weten? Je leest het hier: https://toogoodtogo.nl/nl/business

Rekensom met gemiddeld 800 klanten per week

  • 4 bollen voor 1 euro bij aankoop van een grootbrood
  • Conversiepercentage: 50%
  • Uitkomst: 20.000 euro extra omzet op jaarbasis

  • 2 koeken voor 1,50 bij aankoop van een grootbrood
  • Conversiepercentage: 33%
  • Uitkomst: 20.000 euro extra omzet

Witte bollen.jpg