Nieuws

Vikorn Vitaminebrood groeit nog altijd in populariteit

Vikorn Vitaminebrood.

Of het komt omdat de consumenten tegenwoordig meer oog hebben voor kwaliteit en smaak? Of omdat men, door al het thuiswerken, net iets vaker een bezoekje brengt aan de ambachtelijke bakker? Of misschien komt het wel door de aandacht van de landelijke online marketingcampagne die we in 2020 hebben uitgerold toen we voor het eerst ook Vitamine D aan Vikorn hebben toegevoegd. Misschien komt het wel door de combinatie van deze drie. Wat we wel weten is dat Vikorn Vitaminebrood, dat exclusief te koop is bij ambachtelijke bakkers, ongekend populair is en jaarlijks nog groeit in afzet. Daar zijn we blij mee en daar doen we ook veel voor.

 

  • Vikorn Vitaminebrood, bruin meergranenbrood met zaden, zonnebloempitten, ijzer en vitamines
  • Vikorn Volkoren, volkoren meergranenbrood met zaden, zonnebloempitten, ijzer en vitamines
  • Vikorn VolVezel, bruin meergranenbrood met zaden, zonnebloempitten, ijzer en vitamines en rijk aan vezels

 

Vikorn Consumentenonderzoek

Uit het consumentenonderzoek dat we laatst hebben gehouden onder honderden consumenten bleek dat 77% van de respondenten Vikorn associeert met Gezond meergranenbrood, Smaakvol, Ambachelijk en Ambachtelijke Bakker. Gezinnen (35-54 jaar) kiezen het vaakst voor Meergranbrood terwijl de 55+'ers meer waarde hechten aan Volkoren en Vezels. Met ons Vikorn-assortiment kun je beide wensen invullen. 

Najaarscampagne 2021/2022

Ook dit najaar staat er weer een mooie campagne op de planning. Tijdens die campagne, focussen we ons op drie doelgroepen, de bakkers, de winkelmedewerkers en de consument. Wat kun je verwachten?

[16026] HandloutFB-advertentie_Pagina_01.jpgBakkers
Voor de bakkers hebben we zoals altijd een mooi en opvallend POS Pakket samengesteld. Maar dat is niet alles. We hebben ook een Hands On Hand Out gemaakt waarin je uitleggen hoe je op je eigen socials betaalde content plaatst en heel gericht je doelgroep kunt targetten. Download hier gratis de PDF en doe er je voordeel mee. En we hebben nog een heel aantrekkelijke actie met GRATIS Vikorn-balen. Hoe dat precies in z'n werk gaat, hoor je van de accountmanager of via onze collega's op de klantenservice, ze zijn te bereiken via de app. Bellen mag ook via 0800 0367.

Zeelandia sleeve-mockup-Kl.jpgWinkelmedewerkers
Voor winkelmedewerkers hebben we een mooi online kennisquiz ontwikkeld. Hiermee kun je niet alleen één van de 160 heerlijke Rituals Sets winnen. Iedereen die de quiz foutloos invult ontvangt een certificaat op naam. Met de kennis die je opdoet met de quiz, kun je natuurlijk jouw klanten extra goed adviseren.

 

Vikorn_2.jpgConsument
Ook de consument vergeten we niet. Net als vorig jaar gaan we via betaalde content, op diverse sociale media-kanalen, de consument alles over Vikorn Vitaminebrood vertellen. We leggen niet alleen uit waar Vikorn voor staat, welke soorten er zijn maar ook dat het exclusief te koop is bij ambachtelijke bakkers die met naam en adres terug te vinden zijn op www.vikorn.nl/#waar

 

 

  

 

Op 1 oktober start de landelijke Social media-campagne.
Ons advies is om vanaf 1 oktober (of maandag 4 oktober) het Vikorn Promotiemateriaal in de winkels te gebruiken zodat de online én de offline promotie elkaar versterken.

1 oktober wordt V-Day

Vikorn Vitaminebrood groeit nog altijd in populariteit