Actueel Actueel

Brood, goed verhaal

Brood, goed verhaal

Vanaf september is daarom de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal” overal te zien, die wordt gecoördineerd door NBC namens de Nederlandse en Belgische bakkerijsector. Dit vervolg is een verdiepingsslag op de afgelopen (gelijknamige) campagne. Door op een prikkelende, verhalende manier te vertellen over alle voedzame kanten van brood sluiten de broodverhalen direct aan op de behoefte van mensen aan informatie over voeding en gezondheid. Na de zomer is deze campagne volop te zien: via televisie, social media, online video en print.

 

Brood krijgt de aandacht die het verdient 

Brood heeft anno 2022 niet altijd het imago van een gezond en duurzaam product en sluit nog niet genoeg aan op een lifestyle trend. Ten onrechte denken nog steeds veel mensen bijvoorbeeld dat koolhydraten (uit brood) slecht zijn of dat brood een dikmaker is. Dit terwijl brood heel voedzaam is, barst van de eiwitten, plantaardig is, dichtbij geproduceerd en past bij ieder moment. Iedereen weet vandaag de dag veel over voeding, is bewust bezig met gezondheid en waar eten vandaan komt. De campagne speelt daarop in door te vertellen over de goede eigenschappen van brood alsgezond, vers en veelzijdig product en te laten zien dat brood uitermate goed past in een gezonde levensstijl.

 
Van onzinverhaal tot sterk verhaal

Aan de hand van verschillende broodverhalen enthousiasmeert de campagne mensen over brood als onderdeel van een gezonde en bewuste leefwijze. Volkoren vormt de hero van de campagne, als lichtend voorbeeld van al het goede van brood. Benieuwd naar de broodverhalen? Lees dan verder op:

broodgoedverhaal.nl

Brood, goed verhaal