Actueel Actueel

Europese Commissie
keurt campagne
aanvraag goed!

Brood opnieuw in de picture in 2022 en 2023

Europese Commissie keurt campagne aanvraag goed!

Vanaf 2022 zal het goede verhaal van brood weer volop zien zijn in een nieuwe imagocamapagne. De subsidieaanvraag was ingediend door het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) en Instituut Brood & Gezondheid namens maar liefst 7 Nederlandse en Belgische branchepartijen. De goedkeuring betekent dat er een vervolg komt op de campage "Brood. Goed verhaal" voor de jaren 2022 en 2023.

Blij verrast
"De goedkeuring door de EU was toch wel een verrassing" reageert Frank Jansen, manager NBC. "Natuurlijk hadden we erop gehoopt, maar niet op gerekend. De aanvraag was zwaar overtekend. Door meerdere partijen uit heel Europa was 10,5 miljoen aangevraagd terwijl er 'maar' 4,2 miljoen beschikbaar was. Het campagneplan, dat samen met marketing-afgevaardgiden uit de sector is samengesteld, zat goed in elkaar en daarom is er een groot deel van het budget beschikbaar om nog eens twee jaar campagne te gaan voeren. Goed nieuws dus!

Brood. Goed verhaal
Het imago van brood heeft nog altijd een boost nodig. Nog steeds denken veel mensen bijvoorbeeld dat koolhydraten uit brood slecht zijn, of dat je dik wordt van brood. Daar gaat in de komende campagne tegengas op worden gegeven. Ook thema's als 'gezondheid' en 'voedselverspilling' komen terug in de nieuwe campagne.

Week van het brood
De campagne trapt af met 'de week van het brood'  eind januari 2022. Dat is voor Nederland een oude bekende maar gaat dan ook in België plaatsvinden. De opzet van 'de week van het brood' is om brood als volledige productgroep in een goed daglicht te zetten met volkoenbrood als paradepaardje. 

 

Europese Commissie keurt campagne aanvraag goed!