Service Service

Kleinbroodfestival

Traditiegetrouw start het “erop uit-seizoen" met Pasen.

Traditiegetrouw start het “erop uit-seizoen" met Pasen.

Zodra het voorjaar zich aankondigt gaat de consument erop uit naar het strand, het bos of het park of een rondje op de fiets. Nog nooit is er zoveel gewandeld in Nederland dan in de afgelopen maanden. Veel wandelaars gaan op pad met een goed gevulde rugzak. Traditiegetrouw kan hij dan bij de ambachtelijke bakker terecht voor witte-, bruine – en krentenbollen.

Op deze pagina laten we zien dat er nog zoveel meer kan! Neem bijvoorbeeld een heerlijk voedzaam volkorenpuntje, want volkorensegment is groeiende. Je bakt ze eenvoudig met volkorenmeel en de toevoeging van 15% Exakt Ambacht Mout. Maar ook met zonnebolletjes, boterpuntjes, brioches, mueslibolletjes etc. kun je als bakker de picknickmand van de consument verrijken.

Klik op de foto voor het recept.

 

  

  

  

  

 

Verkooptips

Kleinbrood is een mooi product voor de bakker. Een hoge brutomarge en makkelijk extra bij te maken. Met een beetje extra aandacht kan de kleinbroodomzet in jouw winkel aanzienlijk stijgen. Enkele tips:

Consumenten kopen met hun ogen!

  • Zorg er voor dat het kleinbrood er perfect uit ziet.
  • Strijk het kleinbrood af met Ovex Liquide. Het is extra werk, maar het effect is groot.
  • Pak de broodjes ‘ruim’ in. Daardoor blijven ze mooi en houden ze volume.


Kleinbrood is een impulsproduct.

  • Verkoop het bij voorkeur voorverpakt in de zelfbediening en presenteer massaal; massa is kassa. Lege manden zijn funest. Beter één volle mand met een assortiment kleinbrood dan drie manden met elk nog maar een paar producten. Leg eens 30% extra kleinbrood in de zelfbediening en kijk wat er aan het eind van de dag overblijft.
  • Prikkel jouw klanten met aantrekkelijke prijsacties, bijvoorbeeld tweede zak voor de halve prijs, tweede zak voor 1 euro of tweede zak gratis.

Durf te variëren!

  • Zet eens een speciale kleinbroodsoort in de schijnwerpers. Te denken valt aan een bolletje van de maand, van de week of een weekend special. Dit receptinspiratieboekje biedt jou een scala aan ideeën.
  • Maak een mini-variant. Door luxe broodjes, zoals briochebolletjes en roomboter rozijnen-krentenbollen aan te bieden als mini’s verlaag je de grondstofprijs met 40%. Je kunt ze tegen een meeneemprijs aanbieden en je verhoogt eenvoudig de kassa-aanslag per klant.

Bak de beste kwaliteit!

  • Uiteraard is kleinbrood nergens lekkerder dan bij de bakker. Stel klanten niet teleur. Voeg 20% Exakt Goud, 20% Exakt Melk of 20% Exakt Boter toe. Het kost 1 cent extra per bolletje, maar ze zijn zeker 10 cent lekkerder. Jouw klanten komen er zeker voor terug!

Volkoren is hot.

  • Gezond leven en dus gezond eten is actueel. Volkoren heeft daarin een prominente basisplaats en de vraag bij consumenten naar deze producten groeit. Communiceer daarom duidelijk dat jouw volkorenpuntjes en Shape pistoletjes bereid zijn met volkorenmeel en met trots de naam Volkoren dragen.

Extra tip!

  • Nederlanders gaan er regelmatig een dagje op uit. Verkoop daarom ‘Dagje uit’-pakketten of strandpakketten, met verschillende (mini)broodjes in één zak.
Kleinbroodfestival